neděle 30. srpna 2020

Vyšívám a daruji


Před pár lety jsem dávala na blog článek o mém vyšívání. Od té doby jsem toho samozřejmě navyšívala celkem dost a jelikož jsem jaká jsem, tak většinu jsem i rozdala a to jsem si s některými výšivkami hrála i několik let. Jenže já vyšívám ráda a všechno si nechat nemůžu. Navíc mě těší ta radost a i obdiv, když obdarovaný na výšivku kouká. Mimochodem, zjistila jsem, že to fascinuje víc chlapy, což mě poněkud překvapilo.

Krtečka na úvodní fotce jsem kdysi vyšívala pro své holky. Nakonec ho dostala kolegyně, která odcházela na mateřskou. Rámeček jsem volila velmi neutrální, aby se dal upravit dle potřeby.

 
Zhruba ve stejné době se kolegovi narodil syn. Ke všem dárkům od nás dostali i žirafku. 
 
Trochu nás zaskočilo, když nám náš vedoucí oznámil, že odchází. Jelikož byl vášnivý cyklista, bylo jasné, že dostane tématickou výšivku. Jenže to byl trochu problém, abych to vůbec stihla, termín byl šibeniční. Navíc byl problém s tématem. Tenhle obrázek se mi moc líbil, ale předlohu jsem nenašla, tak jsem vyšívala dle fotky hotového obrázku z netu. Takovou blbost jsem dělala poprvé a naposledy, málem jsem tam nechala oči. Ale podařilo se a kolega byl nadšen, což bylo hlavní.
 
 Jako další odcházela naše milá kolegyně na jiné oddělení. Ode mě dostala kosatec, který jsem si původně vyšívala pro sebe. Ale co, udělám si jiný...
 
Další obrázek, který jsem si původně dělala pro sebe byl Garfield. Jenže mezitím si bratránek pořídil foodtruck, tak jsem ho věnovala jemu. Přeci jen jeho kuchyně je mnohem chutnější, než ta moje. Myslím, že když si odmyslím cyklistu, u kterého jsem málem nechala oči, největší vyšívací vopruz byl právě Garfield, protože tam byly půlkřížky, které mi fakt lezly na nervy. Jako první dávám pro srovnání fotku před obšitím....
 
...a po obšití. Obrázek tím neskutečně ožije.
 
Pro zajímavost přidávám obrázek, který jsem dělala přes dva roky. Původně pro bratránka, ve finále pro sestřenici. Začátek v červnu 2018.

Základní výšivka je hotová, ještě zbývá obšít.
 

 Pro zajímavost přidávám fotku i z druhé strany.
 

 Po přidání bílých kontur je to sice lepší, ale furt to není ono.
 
 
Ovšem po přidání tmavých kontur a dokončení celé výšivky musím říct, že to za ten čas stálo. 
 
Chtěla jsem vyšít obrázek pro tetu, u které bydlíme, když jedeme na Moravu. Teta je zlatá a chtěla jsem, aby ode mě taky nějaké dílko měla. Postupně fotky tak, jak obrázek ožíval. Tady je ukončena hrubá výšivka.


Po přidání stínování...
 
Přidány tmavé kontury...
 
A nakonec přidány světlé kontury. Hotovo, zarámováno, předáno. A tetě udělal obrázek radost, což mě těší nejvíc.

16 komentářů:

  1. Tedy spadla mi brada, to jsou nádherné obrázky. Máš pravdu, že konturou obrázek ožije.
    Umím křížkově vyšívat, ale takhle ne. Už dlouho jsem nic nevyšila. Než jsem začala sbírat panenky, tak jsem vyšívala většinou přes zimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já vyšívám od šesti let tak nějak pořád. Prostě jak mám čas a náladu. Koníčků moc, času málo 🙊🙉🙈

      Vymazat
  2. To je fakt nádhera Lenko, to moc obdivuju, ta trpělivost je neskutečná a po kompletním obšití je to fakt nádhera :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ono to není těžké, akorát to sežere hromadu času. Kolega když viděl toho cyklistu, tak chtěl něco vyšít a že mi to zaplatí, tak jsem mu říkala, že by se nedoplatil... Ale až bude mít třeba někdy narozeniny... 😉

      Vymazat
  3. Krása, taky jsem toho navyšívala. Ale když se narodily děti, tak jsem přešla k panenkám a na vyšívání nějak zapomněla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já tak na střídačku, mám těch koníčků moc 🥴 Ale drží mě to pořád 😉

      Vymazat
  4. Tak to mi spadla brada. Krížikové vyšívanie som kedysi ako malinká vedela, ale toto je level, ktorý hádam vidím prvýkrát. Tieňovanie a kontúry obrázku abnormálne prispievajú.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale to nic není. Jsou mnohem složitější výšivky a na ten Level já se asi nikdy nedostanu, protože bych jeden obrázek dělala sto let 🙄 Bohužel vyšívání je koníček nejen časově, ale taky finančně náročný... 🥺 Ale má to baví 😉

      Vymazat
  5. Krása, výšivky veľmi obdivujem. Mne vyšívanie nejde, ale páči sa mi :)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji. Ono to není těžké, ale sežere to hromadu času 🙊🙉🙈

    OdpovědětVymazat
  7. Wau, tak to je pecka.👍😍 Padla mi sánka. Máš fantastickú trpezlivosť, nemám slov. Nevedela som, že vyšívanie má i vyššie stupne ako je tieňovanie a pod...😲😲😲 Vyšívanie som v živote neskúšala, ale viem si predstaviť koľko času môžu ručné práce zobrať. Proste, nikdy Ti to nikto nedokáže finančne ohodnotiť. Ja som na xy miniatúrnych veciach pracovala v dlhších časových intervaloch. Preto Ťa úplne chápem... Najviac sa mi páči kuchár na bicykli.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, se úplně červenám, vždyť zas taková veledíla to nejsou... Ono vyšívat není těžké, tedy mě to nepřijde, dělám to víc jak třicet let :-D Ale jak už jsem psala, je to o tom času, který to sežere a samozřejmě i nemalé finance, bavlnky jsou příšerně drahý... :-x

      Vymazat
  8. Ty jsi prostě kouzelnice, nádheraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat